Saab 92 -50
Bengt Sjöström köpte Saaben ny på Philipson i Gävle och körde till 1975. 1977 blev Saaben avställd. 1978 övertog Ulla Birgitta Karlberg Saaben efter Bengt Sjöströms dödsbo, bilen kördes inte i trafik av henne. 1986 köptes Saaben av bilfirman Bil huset Bo Olsson AB, Saaben fick en översyn av bromssystemet och besiktades 1986 den kördes endast ett fåtal mil, sedan blev den stående i bilhallen. 1988 besiktigades Saaben innan den såldes vidare. 1988 köptes Saaben av Börje Andersson även han lät bilen bli stående i sitt lilla museum. 2005 köpte jag Saaben, den har fått en översyn av broms och bränslesystem. 2005 besiktades Saaben utan anmärkning. Saaben har fram till dagens datum endast rullat ca 5700 mil och har varken blivit renoverad eller omlackerad under alla år.
Saab 96-60 GT750
Denna bil fick HKH Prins Bertil av Saab 1960, han ägde bilen i 2 år. Bilen såldes 1962 till en målare på Frösön som hade den till 1964. Efter det såldes den till en flygtekniker i Östersund som sedan sålde den vidare efter några månader till Carl Högmark. Carl ägde bilen till 1967 och sålde den vidare till Åke Blixt. Åke körde bilen flitigt till 1975 då han ställde undan den på en loge. Där fick den stå till 1999 då den togs fram och kördes sparsamt under 3 år. Därefter ställdes bilen åter in på logen tills nuvarande ägare Erik Randa köpte bilen 2009. Bilen har renoverats sparsamt under åren 2010-2016 och är nu klar för trafik.
Saab 96 -74
Bilen registrerades: 1974 Mätarställning: ca 2 600 mil Bilen köptes ny på Bivahuset i Hammarby av Ragnar Westman. Han körde bilen mycket sparsamt och har förvarat bilen under alla år i ett eget byggt tält. Bilen såldes till mig 1993. Jag har gått igenom bromsarna och kört bilen mycket sparsamt. Bilen har ej blivit renoverad eller omlackad, orginaldäcken är fortfarande monterade.
Saab 95 -75
Bilen har varit i släkten sedan 1976 och jag köpte den 1983. Det är min första bil och den fick en genomgång 1985 då den även fick en ny lack. Jag lackade även matt svart mellan rutorna samt invändigt, rutorna fick grönsolskyddsfilm, snyggt tyckte jag då men idag skulle jag valt mera original renovering. Under hösten 2014 tog jag hem 95:an och återställde mina ungdomssynder och fixade till allt mekanik så den gick i genom besiktningen utan anmärkning och dessutom fick den en guldstjärna på protokollet efter 25 års vila.